pondelok 16. novembra 2015

Vegan polievka z Hokkaidó tekvice zo zázvorom, kari a hubami


Ahojte! :) Je pondelok večer a mňa chytila chuť navariť niečo rýchle a samozrejme zdravé. Prvé, čo mi prišlo pod ruku je Hokkaidó tekvica. Je jeseň a obdobie tekvíc a ja milujem recepty z tekvíc, či už sladké alebo slané. Dnes som sa rozhodla pripraviť polievku z tekvice Hokkaidó zo zázvorom, kari a hubami. Je to opäť veľmi rýchle, zdravé a chutné jedlo.Tekvica je výborná aj na večeru, ma málo kalórií a veľký obsah tvorí voda, takže si ju môžete dopriať na večeru bez výčitiek. :)


Budeme potrebovať: 

  • 1 menšia Hokkaidó tekvica ( vyjde na 2- porcie )
  • huby 
  • zázvor 
  • kari korenie alebo kurkuma
  • rastlinné mlieko
  • olivový olej
  • tekvicový olej
  • tekvicové alebo slnečnicové semienka
  • tekvicový olej
  • sójová omáčka
  • soľ

Postup : 

Tekvicu umyjeme, nakrájame na väčšie kocky, a dáme buď piecť do rúry, alebo uvariť do parného hrnca. Ja som lenivá a tak som volila parný hrniec. :) Medzitým, ako sa tekvica varí/pečie, nakrájame si huby a opražíme ich na olivovom oleji a dochutíme sójovou omáčkou.
Keď sa tekvica uvarí, nastrúhame do nej zázvor a rozmixujeme ju ručným mixérom. Zmes zriedime vodou alebo zeleninovým vývarom a rastlinným mliekom. Ja mám rada, keď je polievka hustá, ak ju chcete mať redšiu, pridajte viac mlieka alebo vývaru. Polievku dochutíme kari korením alebo kurkumou a soľou a môžeme servírovať. Huby osobne pridávam až počas servírovania kvôli vizuálnemu efektu. Výbornú chuť dodá polievke lyžíca tekvicového oleja a semienok.
Prajem pekný večer a dobrú chuť. :)














Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára